Atletizmde Derecelerimizi Kaydetmeye Başladık (PYP Ünitemiz)

IMG_0203_resizeBeden eğitimi dersimizde ilk PYP ünitemizin anafikir cümlesi ve sorgulama hatları hakkında beyin fırtınası yaptık. Yaptığımız akıl haritası çalışmasında yorumlara tekrar baktığımda dereceleri kaydetmenin önemi ile gerçekçi hedefler koymanın arasında bir bağlantı olduğunu söylediğinizi görüyorum. Bir önemli nokta da en iyi derecemizi başarmak için inanç ve gayrete sahip olmamız gerektiğini belirtmeniz.
Beden eğitimi dersinde yaptığımız grup çalışmasında bir noktaya dikkatinizi çekmeye çalıştım. Derecelerimizi kaydederken kullanabileceğimiz yollardan bir kaçını denerken en iyi yolun hangisi olması gerektiğine sizlerin karar vermenizi istedim. Hatırlarsanız yaptığımız çalışmada her grup aynı kişinin derecesini ölmesine rağmen hep farklı sonuçlar çıktı. Onun için aklıma bazı sorular takıldı. Bu soruları yorumlar kısmında cevaplarsanız bir sonraki derste daha keyifli etkinlikler yapmamız için bize yardımcı olabilir.

1) Derste yaptığımız çalışmada grupların farklı sonuçlar bulmaması için daha iyi bir yol seçebilir miydik? Bu nasıl bir yol olabilir?

2) Atletizmde 3 temel branş var. Koşma, atma ve atlama. Siz bunlardan hangisinde derecenizi ölçmek istersiniz?

3) Sizce seçtiğiniz bu branşta derecenizi ölçmenin en iyi yolu hangisi olabilir? (Bu soruya derste yaptığımız çalışmalarda hep farklı sonuçların çıkmasını unutmadan cevap veriniz!)

Hakkı

18 responses to “Atletizmde Derecelerimizi Kaydetmeye Başladık (PYP Ünitemiz)

    • Yağız Efe,
      Bu yorumunda sorulmuş sorulara bir cevap göremedim!
      Hakkı

  1. Evet… Çizgileri belirleştirebilirdik. Atlama. Metre ile yerden çubuğa kadar ölçerdim. Beden Eğitimi dersi hakkında doğrusunu söylemek gerekirse sıkıcıydı.

  2. 1.Soru:Benim düşüncem bence tek bir kişi kronometreci olsaydı hep birlikte ölçebilirdik.
    2.Soru: Atlamayı ölçmek isterdim.
    3.Soru: Bence yine kronometre iyi diye düşünüyorum.

  3. 1.Siz ilk önce ölçebilirdiniz biz daha sonra sonucu bulabilirdik.
    2.Koşma ve atlamayı ölçmek isterdim.
    3.Bence koşmada cm’ yi ölçmek olabilirdi.
    Aslında hepsi güzeldi ben çok eğlendim.

  4. 1.Seçebilirdik, siz bize ölçümlere nereden başlıyacağımızı söyleyebirdiniz.
    2.Koşuyu daha önce denediğim için atmayı denemek isterim.
    3.Attığım ağırlığı başlanğıç noktasını belirleyerek ne kadar mesafe gittiğini ölçerim.

  5. Ben yukarıda ki yorumuma bir de atmanın yanına fırlatmayı da eklemek istiyorum. Onu cm ile ölçebiliriz.

  6. Bence siz bize hemen komut verip başlayabilirdik. Bence atma daha iyi ve eğer atma olursa daha kolay ve yakın sonuçlar çıkabilir.

  7. 1.Seçebilirdik.Bu yöntem şu olabilirdi koşucular hariç hepimiz düzgün bir şekilde grup olabilirdik.
    2.Ben atmayı ölçmeyi seçerdim.
    3.Ben atmayı seçtiğim için olduğum yerden metreyle ölçebiliriz.
    🙂

  8. Bence öğretmenim çok eğlendim

    özür dilerim geç yazdığım için

  9. HAKKI ÖĞRETMENİM
    Bir daha ki haftaya başka ve eğlenceli bir şey yapalım geçen haftaki ders açık olursam sıkıcıydı.

    • Baha,
      Haklısın. Önceki haftalara göre durağan bir ders oldu ancak bunda yeni fikir ve yaklaşımları ortaya çıkartmaya çalışıyor olmamızın da etkisi var.
      Hakkı

  10. Herkes denedikten sonra birde Hakkı öğretmen denerdi ve doğruyu bulurduk (1.)
    Ben atmayı seçerdim (2.)
    Burada Cansu’nun yazdığına katılıyorum (3.)

  11. Hakkı öğretmenim bir sonraki salı tatil olduğu için o hafta beden eğitimi dersi yapacak mıyız ???

    • Işıl,
      Senenin başında verdiğimiz beden eğitimi – yüzme döngüsünü hazırlarken resmi tatilleri dikkate aldığımız için bir kaybınız olmayacak. Yine 4 hafta beden eğitimi, 4 hafta yüzme şeklinde devam edecek.
      Hakkı

Yorumlar kapalı.